Strony
Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Rząsiny laureatem programu „WzMOCnij swoje otoczenie”
Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Rząsiny laureatem programu „WzMOCnij swoje otoczenie”
Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Rząsiny zostało laureatem II edycji programu „WzMOCnij Swoje Otoczenie”. Polskie Sieci Elektroenergetyczne przekazały grant finansowy, dzięki któremu z powodzeniem zrealizowano projekt „Likwidacja barier architektonicznych dla uczniów i rodziców” w miejscowej Szkole Podstawowej im. Bł. ks. Alojsa Andrickiego.
W 2012 roku Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Rząsiny założyło społeczną szkołę podstawową i od tego czasu jest jej organem prowadzącym. Przez ostatnie osiem lat członkowie stowarzyszenia i rodzice uczniów szkoły przeprowadzili liczne remonty. Dzięki nim powstał oddział przedszkolny oraz nowoczesna hala sportowa. Modernizacji wymagał również teren wokół hali, który nie był przystosowany do korzystania przez osoby niepełnosprawne. Dzięki programowi „WzMOCnij swoje otoczenie” przebudowano przejście między szatniami, a nową halą sportową, a także wykonano podjazd dla osób niepełnosprawnych przy wejściu do hali. Dzięki uzyskanemu w programie PSE grantowi możliwa była realizacja inwestycji przystosowującej szkolny obiekt dla osób niepełnosprawnych.
Celem programu „WzMOCnij swoje otoczenie” jest wyłonienie najlepszych projektów związanych z rozwojem lokalnej infrastruktury, aktywizacją życia społecznego i kulturalnego oraz finansowe wsparcie w ich wdrożeniu, w gminach, w których zlokalizowana jest lub budowana infrastruktura przesyłowa.
Na terenie gminy Gryfów Śląski PSE realizują projekt budowy linii 400 kV relacji Mikułowa-Świebodzice, która jest niezbędna dla zapewnienia bezpieczeństwa dostaw energii elektrycznej do odbiorców w południowo-zachodniej Polsce.
Strona internetowa Partnera:
Programy nauczania WDŻ dla klas IV-VIII
PROGRAMY NAUCZANIA WDŻ DLA KLAS IV-VIII:
Pedagog Szkolny
Godziny pracy pedagoga szkolnego w okresie zdalnego nauczania:
Zapraszam do indywidualnych kontaktów telefonicznych z pedagogiem szkolnym
w każdy wtorek od 8.00 do 13.00 i środę od 8.00 do 12.00.
numer tel.: 75 784 41 88 lub 661 657 354
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
PEDAGOG W SWOJEJ PRACY KIERUJE SIĘ PONIŻSZYMI ZASADAMI:
Zasada dyskretnej opieki, która wynika z prawa dziecka do godności osobistej i szczególnej właściwości okresu dojrzewania - jaką jest nadwrażliwość na naruszenie prywatności. Pedagog zawsze stara się być taktowny, unika ostentacyjnego udzielania pomocy, okazywania litości, tak by nie zawstydzić osoby, z którą współpracuje.
Zasada odpowiedzialności za pełny rozwój każdego ucznia, bo każde dziecko jest najwyższą wartością. Pedagog stara się poznać indywidualne możliwości każdego dziecka, jego warunki rodzinne, społeczne i wiedzę tę wykorzystuje organizując proces wychowania.
Zasada ufności opiekuńczej, która wynika z konieczności wzbudzania w uczniach przeświadczenia, że pedagog jest tą osobą, u której zawsze znajdą wsparcie i pomoc. Pedagog stara się, żeby uczniowie widzieli w nim przyjaciela, do którego mogą się zwrócić w każdej sprawie.
Zasada podmiotowości ucznia, która wnika z założenia, że dziecko jest podmiotem wszystkich działań. Pedagog stara się wyrabiać u uczniów poczucie odpowiedzialności za siebie i swoich kolegów.
Zasada bezwzględnej walki z zagrożeniami rozwoju uczniów. Rola pedagoga wymaga ogromnego wyczulenia na wszelkie nieprawidłowości, wypaczenia i deformacje zarówno w życiu szkolnym, jak i najbliższym środowisku.
Drogi Rodzicu!
Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
- Chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich z Nim relacjach.
- Masz pytanie dotyczące Jego funkcjonowania w szkole.
- Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania.
- Masz pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić.
- Niepokoi Cię zachowanie dziecka.
- Szukasz pomocy.
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
Drogi uczniu!
Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
- Chciałbyś z kimś porozmawiać.
- Chciałbyś pomóc innym, ale nie wiesz jak to zrobić.
- Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.
- Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.
- Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.
- Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
- Masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać.
Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić. Zapraszam!
Anna Kopiś
pedagog szkolny
Plan Lekcji
Dzień | Nr. L. |
O. przed. |
Klasa I |
Klasa II |
Klasa III |
Klasa IV |
Klasa V |
Klasa VI |
Klasa VII |
Klasa VIII |
PON | 1 | 0 | edu. wczesn. | edu. wczesn. | j. ang. | wych. - fiz. | j. niemiecki | j. polski | ||
2 | 0 | j. ang. | edu. wczesn. | edu. wczesn. | informatyka | j. polski | j. polski | biologia | j. niemiecki | |
3 | 0 | edu. wczesn. | edu. wczesn. | edu. wczesn. | j. polski | biologia | j. angielski | historia | matematyka | |
4 | 0 | edu. wczesn. | edu. wczesn. | edu. wczesn. | j. angielski | matematyka | biologia | j. polski | historia | |
5 | 0 | koło | historia | matematyka | muzyka | koło j. pol. | ||||
6 | historia | koło mat. | ||||||||
7 | ||||||||||
8 | ||||||||||
WT | 1 | 0 | edu. wczesn. | j. ang. | edu. wczesn. | matematyka | muzyka | j. polski | geografia | j. angielski |
2 | 0 | edu. wczesn. | edu. wczesn. | edu. wczesn. | przyroda | j. polski | matematyka | j. polski | j. angielski | |
3 | 0 | edu. wczesn. | religia | edu. wczesn. | j. polski | matematyka | j. angielski | fizyka | geografia | |
4 | 0 | edu. wczesn. | edu. wczesn. | edu. wczesn. | religia | j. angielski | geografia | chemia | matematyka | |
5 | 0 | koło | edu. wczesn. | wych. - fiz. | matematyka | fizyka | ||||
6 | religia | koło | wych. - fiz. | j. niemiecki | chemia | |||||
7 | godz.wych. | plastyka | j. niemiecki | |||||||
8 | wych. - fiz. | |||||||||
9 | wych. - fiz. | |||||||||
ŚR | 1 | 0 | j. ang. | edu. wczesn. | edu. wczesn. | wych. - fiz. | j. polski | matematyka | ||
2 | 0 | edu. wczesn. | edu. wczesn. | edu. wczesn. | j. angielski | geografia | j. polski | wych. - fiz. | ||
3 | 0 | edu. wczesn. | edu. wczesn. | edu. wczesn. | j. polski | j. polski | godz. wych. | j. angielski | informatyka | |
4 | 0 | edu. wczesn. | j. ang. | edu. wczesn. | przyroda | matematyka | muzyka | religia | j. polski | |
5 | 0 | religia | edu. wczesn. | j.ang. | matematyka | geografia | godz. wych. | |||
6 | WDŻ | informatyka | j. angielski | |||||||
7 | matematyka | koło j.ang. | ||||||||
8 | ||||||||||
CZW | 1 | 0 | edu. wczesn. | edu. wczesn. | religia | św. | św. | św. | matematyka | biologia |
2 | 0 | edu. wczesn. | religia | edu. wczesn. | godz. wych. | j. polski | j. polski | biologia | matematyka | |
3 | 0 | edu. wczesn. | edu. wczesn. | edu. wczesn. | matematyka | j. angielski | religia | fizyka | j. polski | |
4 | 0 | edu. wczesn. | edu. wczesn. | edu. wczesn. | j. angielski | religia | matematyka | j. polski | chemia | |
5 | 0 | religia | j. polski | matematyka | plastyka | j. angielski | fizyka | |||
6 | j. ang. | religia | plastyka | j. angielski | chemia | j. polski | ||||
7 | religia | |||||||||
8 | ||||||||||
PT | 1 | 0 | edu. wczesn. | edu. wczesn. | religia | technika | j. polski | matematyka | wych. - fiz. | |
2 | 0 | edu. wczesn. | edu. wczesn. | edu. wczesn. | j. polski | informatyka | technika | religia | WOS | |
3 | 0 | edu. wczesn. | edu. wczesn. | edu. wczesn. | historia | technika | j. polski | matematyka | EDB | |
4 | 0 | edu. wczesn. | edu. wczesn. | edu. wczesn. | matematyka | historia | religia | godz. wych. | j. polski | |
5 | 0 | edu. wczesn. | muzyka | religia | historia | j. polski | WOS | |||
6 | plastyka | j. angielski | informatyka | historia | religia | |||||
7 | WDŻ | WDŻ | j. angielski | historia | ||||||
8 |